By February 4, 2015 0 Comments Read More →

#03 Cabaran Now Everyone Can Kurus

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Fuh.. Dah sampai hari yang ketiga. rasa macam cepat je masa berlalu. hihi.. Tapi hai ke tiga ni agak mencabar keimanan sikit.

Sebabnya, hari ketiga ni ada majlis makan-makan bersama keluarga. Bila dah ada majlis macam ni sendiri mau ingat la kan. Ada ke makanan yang menepati piawaian?? hehe.. Agak mustahil.. πŸ™‚

Ok.. Jom layan..

Sarapan Pagi..

Masa sarapan pagi takde masalah.. sebab kami belum checkout dari resort CyberView lagi. So, banyak makanan yang sihat untuk saya pilih. Walaupun banyak makanan yang mungkin dulunya saya sangat suka.. Tapi sekarang makanan tu saya dah tak ambik demi kesihatan. πŸ™‚ Sebenarnya bukan tak boleh ambil, tapi pengambilan tu mestilah dengan kuantiti yang betul. Lagi pun fokus saya sekarang adalah nak turunkan berat badan. So kena banyak berpantang la.. πŸ™‚

Sarapan Pagi

Sarapan Pagi

Makan Tengah Hari..

Erm.. Makan tengah hari agak mencabar.. Satu, sebab checkout agak lambat.. Lepas checkout duk bergambar pulak.. arghh.. perut dah berkeroncong.. πŸ™‚

DCIM104GOPRO

Bergambar sebelum balik.. πŸ™‚

Lepas checkout kami terus menuju ke sungai buloh. Rumah mak/ayah sebelah nadia. Ada majlis makan-makan & lepak-lepak.. :).. Kat sini la cabaran bermula.. hihihi.. Mana nak dapat makanan sihat time macam ni kan? Terpaksa makan jugak la.. Dah le perut berkeroncong. Tengok jam pulak dah lebih pukul 2. So, apa yang ada tu bedal je la.. Cuma dengan kuantiti terkawal. InsyaAllah.. tak lebih dari Target kalori yang sepatutnya.. πŸ™‚

NECK0303

Menu Makan Tenga Hari

Saya makan ayam golek(bakar) beberapa ketul & satay. Ni je yang paling best yang ada. Yang lain macam tak sesuai je.. sebab ada nasi lemak, sambal kerang, & macam-macam lagi. Tu pasal la saya amik ayam golek & satay. πŸ™‚

Makan Malam

Makan malam hari ni awal sikit.. sebab saya makan dalam pukul 6. hehehe.. Menu sama macam tengah hari. Terlupa pulak nak ambik gambar.. hehehe..

Memang ada sikit lapar masa malam.. sebab mungkin awal sangat dinner.. So malam tu saya makan roti wholemeal je 2 keping.

Itu je kisah hari ni.. πŸ™‚ Macam kurang sihat je hari ni sebab tak pergi bersukan/exercise.

Jumpa lagi di episod seterusnya.. πŸ™‚

PisYooo..

Klik Share Ya!!!

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of