Senggugut Membawa Maut?

Asalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Beberapa hari lepas kami mendapat berita dari seorang sahabat menegenai Penjual yang menjual makanan di sekitar tempat sahabat saya tinggal.  Kebiasaannya gerai tu ada dua orang Kakak yang menguruskan gerai itu. Tapi baru-baru ni masa sahabat saya pergi ke gerai tu cuma ada seorang je yang ada di gerai tersebut.

Sahabat saya dengan ramah mesranya pun bertanya kepada akak yang sorang tu.. 🙂

Sahabat: “Kak, Sorang je? Mana akak yang lagi sorang tu?”

Kakak 1: “Eh! Hang tak tahu ke? Dia dah tak mampu nak buat kerja dah sekarang ni?”

Sahabat: “Larr.. Ye ke? Kenapa pulak dengan dia?”

Kakak 1: “Dia sekarang kena pergi buat Dialisis. Doctor cakap buah pinggang dia dah rosak.”

Sahabat: “Ohh…..”

Kakak 1: “Sebab tu dia tak boleh kerja dah. Sebab dia cepat rasa penat sekarang. Lagi pun doctor memang tak galakkan buat kerja berat-berat”

Sahabat: “Apa punca dia kak?”

Kakak 1: “Doctor cakap sebab dia kerap mengamalkan “Pain Killer”.  Dia tu memang suka ambik painkiller waktu dia mengalami PMS, dia selalu bergantung kepada  PainKiller kerana diserang sakit perut di sebabkan senggugut.”

dialog di diolah mengikut kesesuaian. tapi pointnya tetap sama 🙂
 

Sakitnya Senggugut

Dengan kisah kat atas yang singkat ni, baru la saya ter”Trigger”. “Alamak…!!” rasanya ramai wanita diluar sana yang bergantung kepada painkiller bila mengalami masalah senggugut. Dengan rasa bertanggung jawab, saya ingin berkongsi dengan anda melalui entri kali ini dengan harapan ia dapat memberi manfaat kepada anda dan kenalan anda.

Painkiller Membawa Padah

Painkiller atau ubat penahan sakit boleh di dapati dengan mudah di Malaysia. Malah ia banyak di jual di kedai-kedai runcit. Lebih malang lagi apabila banyak sangat produk tiruan yang berada di pasaran. Ia kelihatan serupa dengan yang asli dan susah untuk di bezakan antara yang asli dengan tiruan.

Double Masalah!!! “yang Asli pun dah membahayakan, apatah lagi yang Tiruan”

Ubat Tahan Sakit Merbahaya

Mengikut peratursan, lebih 50% wanita akan mengalami senggugut. Dan kebanyakan dari pada mereka sangat suka mengambil jalan mudah dengan mengambil painkiller untuk menghilangkan rasa sakit.

Itu lah yang terjadi kepada kisah akak di gerai tadi. Dan akhirnya pada usia baru mencecah 40 tahun kini buah pinggang beliau telah gagal berfungsi sehingga terpaksa menjalani Hemodialisis.

Untuk pengetahuan anda, Painkiller adalah hanya sejenis dadah yang dipanggil “UBAT” penahan sakit. Ia hanya menghilangkan rasa sakit, tetapi tidak mengubati penyakit anda. Dan bila ia diamalkan memang ia terbukti akan memudaratkan diri si pengamal “UBAT” itu.

Pengidap Penyakit Buah Pinggang Semakin Meningkat

Mengikut kajian, pengidap penyakit buah pingang di Malaysia dikatakan semakin meningkat. Seperti yang ramai orang tahu kos untuk menjalankan rawatan bagi pesakit buah pinggang adalah sangat tinggi. Justeru itu saya menyeru kepada semua marilah kita menjaga kesihatan kita.”Pencegahan Adalah Lebih Baik daripada Mengubati

Untuk para ibu bapa, anda perlu ambil berat perkara ini, kerana ramai diantara pelajar yang mengamalkan painkiller untuk menghilangkan rasa sengugut mereka.

Ya.. Ia mungkin menghilangkan rasa sengugut itu. Tapi ia tidak merawat dan ia juga akan memberi kesan jangka panjang jika diamalkan secara berteruan.

GLA Complex Terbukti Berkesan Kepada Masalah Senggugut 

Ramai telah mencuba Shaklee GLA Complex, dan ia telah terbukti berkesan merawat masalah sengugut kepada ramai wanita. Kepada yang kerap mengamalkan painkiller untuk masalah sengugut, saya sangat-sangat syorkan anda cuba ambil GLA Compplex daripada Shaklee ini.

Dibawah ini adalah beberapa testimoni dari pengguna Shaklee GLA Complex untuk masalah sengugut mereka.

Shaklee GLA Memulihkan Sakit Sengugut

Shaklee GLA Memulihkan Sakit Sengugut

Shaklee GLA Memulihkan Sakit Sengugut

Antara kebaikan lain daripada GLA Complex adalah seperti berikut

Khasiat GLA Complex

Jangan biarkan masalah sengugut anda menyerang anda setiap bulan. Elakkanlah dari menggunakan painkiller yang boleh membunuh itu. 

Jom menjaga kesihatan kita dari sekarang. Amalkan makanan yang sihat dan jauhi dadah. 🙂

Sanggupkah anda membelanjakan wang sehingga RM300 setiap kali melakukan hemodialisis?

Tahukah anda hemodialisis perlu dilakukan 3 kali setiap minggu?

Bayangkan 3 X 4 minggu X RM300 = RM3600 sebulan. Mungkin ada yang rasa harga itu murah dan ada yang rasa harga itu mahal.

Tapi kenapa anda HARUS kedekut untuk menghadiahkan diri anda dengan pemakanan kesihatan yang hanya serendah RMXX sebulan? 

Apa pun yang anda fikir sekarang,  saya harap anda jauhilah ubat-ubatan yang berunsurkan dadah terutamanya PAINKILLER. 

Saya doakan sentiasa berada dalam kesihatan optimum dan dijauhi dari segala penyakit-penyakit merbahaya. Saya meomohon anda belanja saya klik butang like di bawah ini jika anda rasa info ini berguna untuk anda.

[spider_facebook id=”3″]

Untuk sebarang pertanyaan, rundingan harga, pembelian dan sebagainya sila hubungi kami.

Call: SMS: Whatsapp : Telegram

019-2222642/Nadia

019-6222642/Din

Jika anda mahu beli terus daripda pihak Pengeluar anda boleh klik butang order dibawah ini

Order Sekarang

0 0 votes
Article Rating
Klik Share Ya!!!
Posted in: Shaklee
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x