By October 16, 2016 0 Comments Read More →

Sembelit Selepas Bersalin, Bagaimana Mengatasinya?

Anda Ada Masalah Sembelit Selepas Bersalin?

Tak Tahu Macam Mana Nak Atasi Sembelit itu?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Terima kasih saya ucapkan kepada anda kerana singgah ke blog kami,

Dalam entri kali ini saya akan berkongsi kepada anda bagaimana mengatasi Masalah Sembelit Selepas Bersalin dengan cara yang mudah, simple dan yang paling penting kos nya yang sangat murah. 😀


Masalah Sembelit Selepas Bersalin Tak Boleh Di Pandang Remeh

Tahukah anda 1 daripada 5 orang wanita selepas bersalin akan mengalami masalah sembelit?  Tapi, kebanyakan mereka ini tidak memandang serius masalah sembelit yang mereka  hadapi.

Tahukah anda apa kesan yang boleh di hadapi jika masalah sembelit tersebut tidak di atasi segera?

Kesan Dari Masalah Sembelit Adalah Seperti Berikut.

Kesan Masalah Sembelit: Ulser Najis

Najis yang keras akibat daripada masalah sembelit boleh mengakibatkan dinding usus mengalami tekanan dan akan mengganggu proses Peristalsis. Tahap yang membimbangkan bagi masalah ini adalah ia boleh mengakibatkan usus berlubang.

Kesan Masalah Sembelit: Barah Payu Dara

University California Amerika menjalankan kajian kepada hampir 1500 pesakit barah payu dara. Mereka mendapati 1 dari 14 pesakit yang mengalami sembelit mempunyai sel yang tidak normal  yang boleh menyumbang kepada barah payu dara.

Kesan Masalah Sembelit: Kesukaran Dalam Hubungan Seks

Masalah sembelit yang di hadapi boleh mengakibatkan kesakit melampau. Ini akan menyebabkan kekurangan tenaga & keupayaan seks merosot.

Antara Kesan Kepada Masalah sembelit lainnya adalah..

  • Kulit Kering, berbintik, tidak anjal & bersinar
  • Kembung perut
  • Halitosis, selaput yang tumbuh pada lidah, rekahan pada bibir
  • Kesakitan bahu
  • Perasaan bimbang & cemas
  • BUASIR, Sembelit boleh mengakibatkan buasir. Jika ini berlaku, ia akan memburukkan lagi masalah.

Cara Mudah Mengatasi Masalah Sembelit Selepas Bersalin

Ada banyak petua yang boleh kita dengar cara mengatasi Masalah Sembelit Selepas Bersalin ni. Antara yang paling popular adalah dengan memperbanyakkan minum air suam.

Tapi, jika petua yang tersebut anda telah cuba dan masih belum mendapat hasil yang anda inginkan. Saya sarankan kepada anda untuk mengambil suplemen yang di beri nama Ostematrix.

Ostematrix ini telah terbukti berkesan membantu mereka yang mengalami Masalah Sembelit Selepas Bersalin kembali pulih.

masalah-sembelit-selepas-bersalin-oste

Bagaimana Ostematrix Membantu Menyelesaikan Masalah Sembelit Selepas Bersalin?

Ostematrix adalah suplemen yang mengandungi Calcium, Magnesium & Vitamin D.

Kebanyakan wanita selepas bersalin hanya mengambil Calcium sahaja tanpa Magnesium. Tahukan anda, ini boleh mengakibatkan masalah sembelit selepas bersalin dan jika menjadi lebih teruk boleh menyebabkan Buasir?

Ya.. Calcium dapat membantu mengikat hempedu dan lemak untuk di buang dalam bentuk najis dan membantu membersihkan colon. Tapi, jika terlalu banyak pengambilan calcium, najis boleh menjadi keras dan mengakibatkan sembelit.

Jika anda mengambil Calcium semasa selepas bersalin, pastikan anda juga mengambil Magnesium. Jika tidak, mungkin anda akan di serang sembelit nanti.

Sebab itu, saya mencadangkan anda ambil Ostematrix. Kerana ia didatangkan sekali bersama Magnesium. Jadi, anda tidak perlu mencari sumber lain untuk mendapatkan Magnesium.

Apa Peranan Magnesium Untuk Mengatasi Sembelit?

Ia adalah mineral yang penting untuk kesihatan Kardiovaskular dan Otot. Magnesium mampu menormalkan ketegangan pada dinding kolon membolehkan tindakan Peristalsis biasa.

Magnesium juga bertindak sebagai Laksatif ringan dengan melonggarkan otot di dalam usus dan juga membantu mengekalkan air di dalam usus.

Jadi Magnesium membantu najis boleh menjadi lembut dan membantu menggalakkan pergerakan usus lebih lancar.


Apa Kata Mereka  Yang Telah Berjaya Pulih Dari Masalah Sembelit Selepas Bersalin: Pengguna Ostematix

masalahsembelitselepasbersalinaisyah

Aisyah: Dulu rasa takut nak membuang bila dalam pantang. Tapi bila dah ambil ostematrix sekarang ni, membuang 4 kali pun takde masalah. Rasa lega sangat2.

.

masalah-sembelit-selepas-bersalin-mimpi

Jacky: Dulu kalau sembelit selepas berpantang memang ngeri sangat. Tapi sekarang alhamdulillah dah tak ada masalah sembelit selepas amalkan ostematrix.

.

masalahsembelitselepasbersalinhadhatina

Nur Salwa: Customer cakap, sekarang dah lawas lepas ambil shaklee

Lydzar: Ostematrix sangan membantu melawaskan masa pregnant

.

masalahsembelitselepasbersalinlovely

Lovelybaby: Syukur alhamdulillah, dah tak sembelit langsung sekarang. 

.

masalahsembelitselepasbersalinoste

Memang ada masalah sembelit, tapi pagi tadi lancar je. Alhamdulillah

.

masalahsembelitselepasbersalinsihat

 

 

Bangun pagi tak ada rasa letih letih & sangat lawas.

Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna ostematix. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.

Anda ada masalah sembelit selepas bersalin?

Nak cuba menggunakan ostematrix untuk atasi masalah sembelit anda?

 

Dapatkan Ostematrix Ini Sekarang Dengan Kos Serendah RM75

FREE Penghantaran

FREE Konsultasi

.

Nak Tempah? WhatsApp Sekarang!!

.

WhatsApp “Sembelit” ke 019 2222 642

 

Berhati Hati Dengan Produk Cap Ayam

Sebelum saya mengakhiri perkongsian berkenaan Masalah Sembelit Selepas Bersalin ini, suka saya ingatkan anda supaya berhati hati membeli dari sumber2 yang tidak jelas.

Ramai orang bertanya saya, kenapa ada website sekian sekian jual harga murah je. Sebenarnya saya sendiri tak pasti kenapa dia boleh jual harga sangat rendah. Setahu saya, harga yang di jual itu di bawah harga Kos. Jadi dari mana dia dapat untung kalau jual di bawah harga Kos?

Oleh sebab itu saya menganggap ada kemungkinan yang produk itu adalah tiruan ataupun produk yang sudah tamat tempoh.

Bagi saya, lebih baik berbelanja lebih sedikit untuk mendapatkan barang yang terbukti ORIGINAL. Lagi pun benda ini untuk di makan demi kesihatan kita. Bukannya barangan yang di pakai seperti bag tangan, baju & sebagainya

Penutup

Okay… Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada anda. Semoga Allah merahmati anda & mempermudahkan urusan anda.

Jika anda mahu selesaikan masalah sembelit anda jangan lupa untuk WhatsApp ke 019-6222642

 


Artikel Best

5 Cara Mudah Merawat Sembelit Sembelit bila menyerang memang sangat menyakitkan. Tak semua orang faham perkara ini kerana hanya yang mengalaminya sahaja yang tahu betapa sakitnya s...
Ubat Sembelit Mujarab Yang Ramai Orang Tak Tahu Masalah Sembelit Yang Tidak Di Rawat Dengan Cepat Boleh Menyebabkan Penghidap Sembelit Tersebut Di Serang KANSER Kolon & Boleh Menyebabkan Maut ...
5 Tips Mengatasi Masalah Sembelit Bayi Dan Kanak K... Sembelit di kalangan bayi dan kanak kanak kerap berlaku. Tapi masalah sembelit ini lebih membimbangkan apabila sesetengan ibu bapa sering memandang ri...
Set Sembelit Shaklee Merawat Sembelit Dengan Lembu... Sembelit adalah masalah yang biasa bagi ramai orang. Ia nampak macam simple tapi sangat memeritkan kepada pesakit yang menghidapnya. Sebab itu, hari i...

Hi… Saya adalah penulis entri di atas.

Anda boleh follow saya dengan klik butang “sosial media” di bawah.

Atau, Saya juga boleh di hubungi melalui nombor telefon 019-6222 642.

Untuk whatsapp Klik butang whatsapp di bawah.

Klik Share Ya!!!

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of