Bisnes Online: Shaklee MLM SCAM?

Ada terlalu banyak peluang bisnes online yang wujud di zaman ini. Pelbagai syarikat wujud bagai cendawan tumbuh selepas hujan. Ramai golongan pelajar mahupun yang telah bekerja tak lepas peluang untuk jana pendapatan tambahan melalui bisnes online kerana ia di percayai lebih mudah untuk di jalankan.

Dalam entri ini saya akan berkongsi Perkongsian dari Dr Cip (Hasifah) tentang bisnes Shaklee. Dr Cip dulu adalah seorang Doktor, Sekarang beliau berbisnes sepenuhnya secara online dan meninggalkan kariernya sebagai Doktor.

Jom baca apa yang dia kongsikan.

Bisnes Online MLM Scam

APA RAHSIA ORANG SHAKLEE BUAT LEBIH SEJUTA SETAHUN DARI RUMAH SAJA???

Industri MLM disalahgunakan oleh scam.

Sampai habis org takut nak berniaga dgn MLM. Padahal MLM adalah sistem mcm agen dan dropship juga.

Nak tau kenapa org Malaysia mudah terpengaruh dgn scam dan sistem piramid??

Sebab org Malaysia suka nak cepat kaya tapi tak nak susah2.

Bila u buat bisnes MLM Shaklee pertama sekali jangan harap awak boleh bagi duit awak beribu2 tu untuk kononnya nak labur dan goyang kaki.

Yang kedua, takda istilah awak join Shaklee, tak buat apa, duit datang. Sorry.

Shaklee ni MLM patuh syariah.

U tak menjual, u tak ajar org berniaga sampai bila pun sale u takkan besar so u takkan kaya pun.

U hanya berjaya bila sepertimana u pulun utk diri u buat sale besar, begitu juga u kena ajar org lain iaitu bukan 1, bukan 10 tapi beribu org utk pandai mcm u pandai.

Hanya dgn u ajar org dan bimbing org, u akan berjaya sama2.

Cip perasan org yg fokus nak jual sorang2 tapi langsung tak nak kongsi ilmu dgn downlines, kedekut masa, setiap masa dia fikir nak cari sale dia saja sb bonus lebih besar gitu, mmg bonus dia besar tapi dia takkan dapat bonus paling besar.

Kalau Cip, Cip suka berkongsi ilmu. Seronok bila tgk bukan kita saja boleh buat sale besar sorang2. Tapi ramai bawah kita pun bonus besar2.

Itulah kepuasan bisnes Shaklee ni.

Sebab tu bukan semua org boleh berjaya dalam bisnes Shaklee ni.

Cip dah tgk ramai yg tak berjaya tapi ramai yg sgt berjaya.

Bezanya org yg berjaya dalam Shaklee adalah org yg bukan nak kaya dan gila duit tapi dia ada passion untuk lihat org lain maju sama.

Dia org yg suka belajar dan rajin mengajar downlines dia.

Dia org yg penyayang.

Dia org yg suka menjaga silaturrahim.

Orang yang sombong dan bongkak takkan kekal lama dalam bisnes ni. Yang rasa akulah paling pandai dari semua org. Kalau aku takda habislah semua org lingkup.

Takda istilah gini.

Allah S.W.T yg paling pandai. Kita pandai pun sebab Allah S.W.T bagi ilham dan ilmu. Kalau ditarik semula ingatan, terus takleh buat apa2 kan.

Inilah selok-belok bisnes Shaklee yang anda salah faham.

JAIS keluarkan garis panduan MLM patuh syariah.

Tapi ada golongan menolak garis panduan tu dan mengatakan MLM semua haram!!

Sesungguhnya itulah bongkak dan sombong. Menolak garis panduan orang ahli dan menjadikan diri yg bukan golongan berilmu dalam bidang ekonomi Islam pulak untuk keluarkan hukum.

Shaklee adalah MLM patuh syariah.

Dan anda tak cepat kaya kalau masuk Shaklee kecuali anda seorang yang istiqamah dalam berusaha.

InsyaAllah dalam masa 2 tahun, hidup anda berubah. Tapi itu bab rezeki. Rezeki datang bergantung bkn pada usaha sahaja tapi hubungan anda dgn Allah Taala sama.

Jaga dua2 ni (usaha dan hbgn dgn Allah S.W.T) insyaAllah segalanya milik anda.

Amen

Credit Dr Cip (Hasifah)

Nak Buat Bisnes Online Shaklee Macam Dr Cip?

 

Daftar Sekarang. Kami akan hubungi anda dalam masa 24Jam selepas pendaftaran di terima.

Call atau wasap 0192222642 jika ada sebarang pertanyaan.

Bank (*) Cth: CIMB, MAYBANK, Bank Islam

Nombor Akaun Bank (*) Cth: 987898799

  • Bisnes Online MLM
  • Bisnes Online Guna Blog
  • Bisnes Online Shaklee
  • Bisnes Online Modal Rendah

Hi… Saya adalah penulis entri di atas.

Anda boleh follow saya dengan klik butang “sosial media” di bawah.

Atau, Saya juga boleh di hubungi melalui nombor telefon 019-6222 642.

Untuk whatsapp Klik butang whatsapp di bawah.

Klik Share Ya!!!
Posted in: Umum & Pelbagai

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of